A Solvent Consulting blogja 2017 óta gyűjti azokat a gondolatokat, amelyek a munka világának mindennapjaiból születnek.
Vezetői szerepek, működési kérdések, emberi dinamika, szabályok, döntések, együttműködés, mindaz, ami a vállalkozások életét formálja.

A témák látszólag sokfélék, a szemlélet mégis egységes: 
érthetően beszélni arról, hogyan működünk, hogyan dolgozunk egymással,
és milyen döntések alakítják a mindennapokat.

A bejegyzések célja nem a hírgyártás, hanem nézőpontot adni.
Rálátást arra, ami egy helyzet mögött valójában történik: szakmai, emberi és működési szinten.

A blog folyamatosan bővül új írásokkal.
A fókusz egyszerű: tisztábban látni azt, amiben mindannyian benne vagyunk.

Az elmúlt években sok szervezet került nyomás alá. Veszteségeket kellett ledolgozni, elmaradásokat behozni, bizonyítani, hogy "működünk". Ilyenkor a fókusz szinte törvényszerűen az eredményre szűkül. A számokra, a teljesítésre, a tempóra. A jólét pedig háttérbe szorul, mint valami puha, későbbre hagyható téma.

Volt egy időszak, amikor hirtelen minden bizonytalanná vált. Amikor olyan dolgok kerültek veszélybe, amelyeket addig magától értetődőnek hittünk. Az egészség, a család közelsége, a munka biztonsága. Nem egyik napról a másikra, hanem alattomosan, fokozatosan.

Saját vállalkozást indítani bátorság kérdése. Az első lépés megtétele önmagában teljesítmény. A gond csak az, hogy sokan azt hiszik, a nehezén ezzel túl is vannak. Pedig a valódi kihívások jellemzően nem az induláskor jelentkeznek, hanem akkor, amikor a vállalkozás működni kezd. Amikor már nem csak ötlet van, hanem felelősség is.

A világ tele van (fel)törekvő politikai vezetőkkel, de közülük sajnos nagyon kevesen valódi vezetők. Sokukból hiányzik néhány rendkívül fontos vezetői tulajdonság és híján vannak az erkölcsi következetességnek. Nem véletlen, hogy sok ember számára a politikus szó negatív jelentéssel bír. A történelem azonban megmutatta, hogy mindig vannak olyanok,...


A hírek szalagcímei úgy működnek, mint egy rosszul beállított riasztó: mindig visít, akkor is, ha csak huzat van. A világ zajos, a retorika direkt, a félelem eladható.

A világjárvány megmutatta, hogy az emberek nem tudnak reagálni egy fenyegetésre mindaddig, amíg meg nem támadják őket.