Miért van szükséged weboldalra?

2019.08.30

Sok kis- és középvállalkozás tulajdonosa még mindig nem hisz abban, hogy (több) pénzt fog keresni a weboldalával. Pedig a weboldalak működnek. Nem számít milyen vállalkozásról van szó, egy weboldal képes üzletet építeni, bevételt generálni, jó hírnevet kialakítani és erős marketing üzeneteket szállít függetlenül a vállalkozás méretétől vagy létrehozásának idejétől.

Az emberek egyre nagyobb számban és egyre többet használják az internetet. Még ha egy helyi kisvállalkozásról is van szó, a mai online világban már mindennapos, hogy az emberek a keresőmotorok vagy a közösségi média segítségével találnak rá egy vállalkozásra és akinek nincs fent a vállalkozása az online térképen, az kicsit olyan, mintha nem is létezne.

Ráadásul a 21. századi fogyasztók szkeptikusak, sokan nem bíznak a webhely nélküli vállalkozásban. Egy informatív, jól felépített weboldal képes jó benyomást kelteni és azonnal növeli a hitelességet. 

A következő néhány pontban elolvashatod, hogy miért van - szerintem- szüksége minden vállalkozónak weboldalra.

1. Üzleti promóció

A termék, a szolgáltatás, a szervezettel kapcsolatos informatív tartalom egy üzleti oldalon felkeltheti az ügyfelek figyelmét. Bemutathatod, hogy miért jobb a vállalkozásod a hasonló vállalkozásoknál és egyúttal kiváló arra, hogy népszerűsítsd a vállalkozásod, a termékeidet és/vagy a szolgáltatásaidat.

Ha rövid vállalati áttekintést adsz hozzá a weboldalhoz, elmondhatod a világnak, hogy ki vagy, milyen tapasztalattal és szakértelemmel rendelkezel. Ezenkívül e-mail címed is kapcsolódik a domain-hez, amely nyilván nem összehasonlítható egy ingyenes fiókkal.

Megoszthatod az ötleteidet egy blogon keresztül, cikkeket írhatsz és ezek mind segítenek a bizalom megszerzésében és az érdeklődés fenntartásában.

A gyakran ismételt kérdések és válaszok, valamint az elégedett ügyfelek véleményének áttekintése általában nagyon hasznosak, s mivel a felhasználók figyelnek mások ajánlásaira és véleményére, sokszor ez alapján döntenek arról, hogy megbíznak-e az eladóban vagy sem.

2. A weboldallal pénzt és időt takaríthatsz meg

A vállalkozások tulajdonosai gyakran kételkednek abban, hogy megengedhetik-e maguknak a saját weblapot, de a kezdeti költségek ellenére hosszabb távon valószínűleg valójában többet veszíthetnek, ha kihagyják ezt a lehetőséget. 

A weboldal létrehozásának költségei eltérőek lehetnek és a megjelenés után is különböző összegben lehet költeni a tartalomra, a fejlesztésekre, a marketingre, de ha összevetjük a nyomtatott sajtóban való megjelenés összes költségét az online piaci lehetőségekkel szemben, akkor ennek a gazdasági előnye több, mint nyilvánvaló.

Akár e-maileket írsz, akár hívásokat kezdeményezel, akár ajánlatokat küldesz, az ügyfelekkel folytatott kommunikáció időbe telik. A gyakran ismételt kérdések, az oktatóvideók és egyéb tájékoztató anyagok online  elhelyezésével nem csak az ügyfeleidet segíted, hanem magadnak is időt spórolsz, amit értékesebb feladatokra fordíthatsz. 

3. A weboldal a nap 24 órájában működik 

Egyrészt a weboldal napi 24 órában a hét összes napján tájékoztatja a felhasználókat a cégedről, másrészt sokkal könnyebb megváltoztatni vagy hozzáadni bármilyen információt a weboldalon, mint más platformokon.

Bármikor közzéteheted az aktuális híreket, az eseményeket és új termékeket és szolgáltatásokat adhatsz hozzá pár kattintással.

Vállalkozásod weboldala szintén segíthet az ügyfélgondozásban és 24 órás támogatást nyújthatsz ügyfeleidnek.  

Webhelyed elérhető akkor is, ha nem vagy. A weboldal állandóan aktív üzleti képviselőként szolgál munkaidőben és azon kívül.

4. Ügyfélszolgálat, kommunikáció és visszajelzés

A weboldal megléte elengedhetetlen az ügyfélszolgálat javításához. Az üzletek sokszor tele vannak olyan ügyfelekkel, akik maguk is üzleti tevékenységet folytatnak és néhányan a munkájuk rovására várakoznak kimondottan az ügyfélszolgálat miatt (ráadásul olykor teljesen feleslegesen, mert nem is tudnak segíteni vagy sajnos csalódást okoznak). 

Viszont ha van egy online felület, ahol előre feltöltött kérdések és válaszok vannak, vagy pl. egy felugró ablak, ahol az ügyfél a kérdéseit sorban állás, várakozás nélkül felteheti, azzal az ügyfelek is elégedettek lesznek.

5. Új piacok, új ügyfelek

Függetlenül attól, hogy mit árulsz, egy professzionális weboldal alternatív platformmá válik a termékek értékesítéséhez. A kiskereskedelemben a weboldal régóta az egyik legfontosabb értékesítési csatorna többek közt a nemzetközi piacra való belépés lehetősége miatt. 

Az egyik nyomós érv a weboldal mellett, hogy új ügyfeleket tudunk általa szerezni. Amint az ügyfelek netezni kezdenek, egyúttal a lehetőség is megnyílik, hogy hozzáférjenek a vállalkozás termékeihez, szolgáltatásaihoz vagy információihoz, még ha egyébként nem is tudtak korábban az üzlet létezéséről. 

Ha nincs weboldalad, akkor a keresőmotor találati oldalán való megjelenésed esélye szinte nulla. De ha van webhelyed, akkor azt optimalizálhatod a keresőmotor számára és jobb látogatottságot is szerezhetsz. 

6. Kiállítóterem

Bármilyen üzleti tevékenységet is folytatsz, lehetőséged van arra, hogy megjelenítsd az eredményeidet és a legjobb projekteket a webhelyeden. Bemutathatod a vállalkozásod  akár valódi vásárlói véleményekkel, referenciákkal, amelyek segítenek az ügyfél figyelmének megszerzésében és a döntésének meghozatalában.  

Rövid videókat vagy letölthető PDF útmutatásokat is feltehetsz az oldalra, hogy a tétovázó, bizonytalan ügyfeleknek megkönnyítsd a dolgát és ne menjenek el máshova vásárolni.

7. Közösség létrehozása

Fórumok és blogok segítik, hogy az azonos érdeklődésű emberek kommunikáljanak egymással vagy megosszák véleményüket. Ez elősegíti a kapcsolat létrehozását az offline és az online felület között. Képek, hang- vagy video fájlok hozzáadásával a webhelyed még közelebb kerül a felhasználókhoz és ennek megfelelően felhívja a figyelmet vállalkozásodra.

8. Te írod a forgatókönyvet

Igaz, hogy nem tudod ellenőrizni, mások mit írnak rólad, de befolyásolhatod a véleményeket azzal, hogy magad írod meg a történetedet a saját oldaladon. Egy üzleti blog segítségével gyorsabban juttathatod el az üzeneted, küldetésed és mutathatod be személyiséged a célközönség előtt, mint a nyomtatott sajtóban. Ezenkívül a Facebook, a Twitter, az Instagram és más platformokhoz kapcsolódó ikonok megkönnyítik a tartalom megosztását azoknak a látogatóknak, akik szeretik az általad készített tartalmat. 

Az online áruház drámai növekedést jelenthet az értékesítésben, különösen akkor, ha további vevőket veszel figyelembe, akiket a földrajzi határok nem korlátoznak.

Az online jelenlét támogatja a marketing kampányokat, az ügyfélszolgálatot, az ügyfélkapcsolatok kiépítését, a márka elismerését és számos más elemet.

Ha webhelyedet olyan marketing eszközökkel kombinálod, mint például az e-mail marketing, akkor azzal elősegíted az új ügyfelek elérését és elérheted, hogy újra és újra nálad költsék el a pénzüket. 

Záró gondolatok

Az üzleti weboldalakkal kapcsolatban talán a leggyakoribb tévhit, hogy termékeket kell felkínálni vásárlásra, hitelkártyát kell elfogadni, pénzügyi tranzakciókat kell feldolgozni és így tovább. 

Míg az e-kereskedelemmel foglalkozó webhelyek egyre népszerűbbek, az üzleti webhelyek túlnyomó többsége továbbra is információs és kommunikációs jellegű, nem pedig vásárlás-orientált. Ha vállalkozásod olyan termékeket és szolgáltatásokat kínál, amelyek megfelelőek az interneten történő kiskereskedelemhez, akkor mindenképpen mérlegelned kell az e-kereskedelemről szóló weboldalt, de ha a legtöbb vállalkozáshoz hasonlóan, a termékeidet és szolgáltatásaidat nem az internetes értékesítésre szánod, akkor is szükséged lesz egy saját weboldalra.

Egy webhely segíthet bemutatni a szakértelmed és jobb pozíciót nyújthat vállalkozásának. A webhely lehet az első számú eszköz a tömegből való kiemelkedéshez. 

Tedd fel magad az online térképre és vedd kezedbe az irányítást. 


Legfrisebb bejegyzéseink

Az elmúlt időszak kárainak orvoslására irányuló nyomás sok vállalkozás vezetőjét arra késztette, hogy csak az eredményre összpontosítson és figyelmen kívül hagyja a lényeget, a jólétet. Sokan azt feltételezik, hogy a jólét nem megoldásra váró menedzsment probléma.

A kollégám állandóan kihangosítja a hívásait. Egy nyitott irodában dolgozom és közvetlenül mellette ülök. Hogyan tudnám rávenni, hogy ezt befejezze anélkül, hogy kínos helyzetet teremtenék?

A holnap felé

2020.12.31

A 2020-as év mellé/ mögé elég sok jelzőt lehetne felsorakoztatni, de én a "példátlan" kifejezést érzem a legtalálóbbnak. Ez egy olyan év volt, amely jelentős változást hozott talán mindannyiunk szemléletében, főként a korábban természetesnek vett dolgok kapcsán, mint például az egészség, a család vagy a munka.