Sok kis- és
középvállalkozás tulajdonosa még mindig nem hisz abban, hogy (több) pénzt fog
keresni a weboldalával. Pedig a weboldalak működnek. Nem számít milyen
vállalkozásról van szó, egy weboldal képes üzletet építeni, bevételt generálni,
jó hírnevet kialakítani és erős marketing üzeneteket szállít függetlenül a
vállalkozás méretétől vagy létrehozásának idejétől.
Az emberek egyre
nagyobb számban és egyre többet használják az internetet. Még ha egy helyi
kisvállalkozásról is van szó, a mai online világban már mindennapos, hogy
az emberek a keresőmotorok vagy a közösségi média segítségével találnak rá egy
vállalkozásra és akinek nincs fent a vállalkozása az online térképen, az kicsit olyan,
mintha nem is létezne.
Ráadásul a 21. századi fogyasztók szkeptikusak, sokan nem bíznak a webhely nélküli vállalkozásban. Egy informatív, jól felépített weboldal képes jó benyomást kelteni és azonnal növeli a hitelességet.
A következő néhány pontban elolvashatod, hogy miért van - szerintem- szüksége minden vállalkozónak weboldalra.
1. Üzleti promóció
A termék, a
szolgáltatás, a szervezettel kapcsolatos informatív tartalom egy üzleti oldalon
felkeltheti az ügyfelek figyelmét. Bemutathatod, hogy miért jobb a
vállalkozásod a hasonló vállalkozásoknál és egyúttal kiváló arra, hogy
népszerűsítsd a vállalkozásod, a termékeidet és/vagy a szolgáltatásaidat.
Ha rövid vállalati
áttekintést adsz hozzá a weboldalhoz, elmondhatod a világnak, hogy ki vagy,
milyen tapasztalattal és szakértelemmel rendelkezel. Ezenkívül e-mail címed is
kapcsolódik a domain-hez, amely nyilván nem összehasonlítható egy ingyenes fiókkal.
Megoszthatod az ötleteidet egy blogon keresztül, cikkeket írhatsz
és ezek mind segítenek a bizalom megszerzésében és az érdeklődés fenntartásában.
A gyakran ismételt
kérdések és válaszok, valamint az elégedett ügyfelek véleményének áttekintése
általában nagyon hasznosak, s mivel a felhasználók figyelnek mások ajánlásaira és véleményére, sokszor ez alapján
döntenek arról, hogy megbíznak-e az eladóban vagy sem.
2. A weboldallal pénzt és időt takaríthatsz meg
A vállalkozások
tulajdonosai gyakran kételkednek abban, hogy megengedhetik-e maguknak a saját
weblapot, de a kezdeti költségek ellenére hosszabb távon valószínűleg valójában
többet veszíthetnek, ha kihagyják ezt a lehetőséget.
A weboldal létrehozásának
költségei eltérőek lehetnek és a megjelenés után is különböző összegben lehet
költeni a tartalomra, a fejlesztésekre, a marketingre, de ha összevetjük a nyomtatott sajtóban való megjelenés összes költségét az online piaci lehetőségekkel szemben, akkor ennek a gazdasági előnye
több, mint nyilvánvaló.
Akár e-maileket írsz, akár hívásokat kezdeményezel, akár ajánlatokat küldesz, az ügyfelekkel
folytatott kommunikáció időbe telik. A gyakran ismételt kérdések, az oktatóvideók és egyéb tájékoztató anyagok online elhelyezésével nem csak az ügyfeleidet segíted, hanem magadnak is időt spórolsz, amit értékesebb feladatokra fordíthatsz.
3. A
weboldal a nap 24 órájában működik
Egyrészt a weboldal
napi 24 órában a hét összes napján tájékoztatja a felhasználókat a cégedről,
másrészt sokkal könnyebb megváltoztatni vagy hozzáadni bármilyen információt a
weboldalon, mint más platformokon.
Bármikor közzéteheted
az aktuális híreket, az eseményeket és új termékeket és szolgáltatásokat
adhatsz hozzá pár kattintással.
Vállalkozásod
weboldala szintén segíthet az ügyfélgondozásban és 24 órás támogatást nyújthatsz ügyfeleidnek.
Webhelyed elérhető akkor is, ha nem vagy. A weboldal állandóan aktív üzleti képviselőként szolgál munkaidőben és azon kívül.
4. Ügyfélszolgálat, kommunikáció és visszajelzés
A weboldal megléte elengedhetetlen az ügyfélszolgálat javításához. Az üzletek sokszor tele vannak olyan ügyfelekkel, akik maguk is üzleti tevékenységet folytatnak és néhányan a munkájuk rovására várakoznak kimondottan az ügyfélszolgálat miatt (ráadásul olykor teljesen feleslegesen, mert nem is tudnak segíteni vagy sajnos csalódást okoznak).
Viszont ha van egy online felület, ahol előre feltöltött kérdések és válaszok vannak, vagy pl. egy felugró ablak, ahol az ügyfél a kérdéseit sorban állás, várakozás nélkül felteheti, azzal az ügyfelek is elégedettek lesznek.
5. Új piacok, új ügyfelek
Függetlenül attól,
hogy mit árulsz, egy professzionális weboldal alternatív platformmá válik a termékek
értékesítéséhez. A kiskereskedelemben a weboldal régóta az egyik legfontosabb
értékesítési csatorna többek közt a nemzetközi piacra való belépés lehetősége
miatt.
Az egyik nyomós érv a weboldal mellett, hogy új ügyfeleket tudunk általa szerezni. Amint az ügyfelek netezni kezdenek, egyúttal a lehetőség is megnyílik, hogy hozzáférjenek a vállalkozás termékeihez, szolgáltatásaihoz vagy információihoz, még ha egyébként nem is tudtak korábban az üzlet létezéséről.
Ha nincs weboldalad, akkor a keresőmotor találati oldalán való megjelenésed esélye szinte nulla. De ha van webhelyed, akkor azt optimalizálhatod a keresőmotor számára és jobb látogatottságot is szerezhetsz.
6.
Kiállítóterem
Bármilyen üzleti
tevékenységet is folytatsz, lehetőséged van arra, hogy megjelenítsd az eredményeidet és a
legjobb projekteket a webhelyeden. Bemutathatod a vállalkozásod akár valódi vásárlói véleményekkel, referenciákkal, amelyek segítenek az ügyfél figyelmének megszerzésében és a döntésének meghozatalában.
Rövid videókat vagy letölthető PDF útmutatásokat is feltehetsz az oldalra, hogy a tétovázó, bizonytalan ügyfeleknek megkönnyítsd a dolgát és ne menjenek el máshova vásárolni.
7. Közösség
létrehozása
Fórumok és blogok
segítik, hogy az azonos érdeklődésű emberek kommunikáljanak egymással vagy
megosszák véleményüket. Ez elősegíti a kapcsolat létrehozását az offline és az
online felület között. Képek, hang- vagy video fájlok hozzáadásával a webhelyed még
közelebb kerül a felhasználókhoz és ennek megfelelően felhívja a figyelmet
vállalkozásodra.
8. Te írod a forgatókönyvet
Igaz, hogy nem tudod
ellenőrizni, mások mit írnak rólad, de befolyásolhatod a
véleményeket azzal, hogy magad írod meg a történetedet a saját oldaladon.
Egy üzleti blog segítségével gyorsabban juttathatod el az üzeneted, küldetésed
és mutathatod be személyiséged a célközönség előtt, mint a nyomtatott sajtóban. Ezenkívül a Facebook, a Twitter, az Instagram és más
platformokhoz kapcsolódó ikonok megkönnyítik a tartalom megosztását azoknak a
látogatóknak, akik szeretik az általad készített tartalmat.
Az online áruház
drámai növekedést jelenthet az értékesítésben, különösen akkor, ha további
vevőket veszel figyelembe, akiket a földrajzi határok nem korlátoznak.
Az online jelenlét
támogatja a marketing kampányokat, az ügyfélszolgálatot, az ügyfélkapcsolatok
kiépítését, a márka elismerését és számos más elemet.
Ha webhelyedet olyan
marketing eszközökkel kombinálod, mint például az e-mail marketing, akkor azzal
elősegíted az új ügyfelek elérését és elérheted, hogy újra és újra nálad költsék el a pénzüket.
Záró gondolatok
Az üzleti
weboldalakkal kapcsolatban talán a leggyakoribb tévhit, hogy termékeket kell
felkínálni vásárlásra, hitelkártyát kell elfogadni, pénzügyi tranzakciókat
kell feldolgozni és így tovább.
Míg az
e-kereskedelemmel foglalkozó webhelyek egyre népszerűbbek, az üzleti webhelyek
túlnyomó többsége továbbra is információs és kommunikációs jellegű, nem pedig
vásárlás-orientált. Ha vállalkozásod olyan termékeket és szolgáltatásokat
kínál, amelyek megfelelőek az interneten történő kiskereskedelemhez, akkor
mindenképpen mérlegelned kell az e-kereskedelemről szóló weboldalt, de ha a
legtöbb vállalkozáshoz hasonlóan, a termékeidet és szolgáltatásaidat nem az
internetes értékesítésre szánod, akkor is szükséged lesz egy saját
weboldalra.
Egy webhely segíthet bemutatni a szakértelmed és jobb pozíciót nyújthat vállalkozásának. A webhely lehet az első számú eszköz a tömegből való kiemelkedéshez.
Tedd fel
magad az online térképre és vedd kezedbe az irányítást.