Jegyzet egy LinkedIn-küszöbről

Blogunk néha üzletiesebb, néha személyesebb hangon szólal meg – de mindig abból indul ki, ami valóban foglalkoztat bennünket.
Írunk HR-ről, vezetésről, jogi helyzetekről és vállalkozói dilemmákról.
Van, hogy egy konkrét ügy adja az alapot, máskor egy mondat vagy egy kérdés.
De mindig saját tapasztalatból, átgondoltan – nem csak jogászként, hanem emberként is.
Vannak cikkeink, amiket mi is különösen szeretünk. Másoknál tudjuk: ma már máshogy írnánk.
Nem olvasunk vissza. Mert minden alkalommal hozzátennénk valamit vagy elvennénk belőle.
És ez így van rendjén.
Klasszikus iroda – a működés halk tere
Ez a cikk a háromrészes sorozat harmadik, záró része, amely az irodai működés hagyományos, de korántsem elavult formáit vizsgálja. Az előző két részben a nyitott terek ritmusát és a munkaállomások személytelenségét jártuk körül – ha még nem olvasta őket, itt megteheti:
Munkaállomás – egymás mellett, ritmus nélkül
Munkaállomások – amikor a tér nem tart meg senkit
Open office – közös légtér, eltérő működés
Tér, ritmus, figyelem – Irodai működés három nézőpontból
Az ember, akit nem akarunk elveszíteni
Van, akit nem veszünk észre. Amíg ott van. Nem az, aki sokat beszél. Nem az, aki mindenhez hozzászól, vagy aki mindig a középpontban van. Mégis, ha egy nap hiányzik, valami elcsúszik. Nem a hangulat lesz rosszabb – inkább a működés döccen meg. Mintha kiesne egy fogaskerék. Nem beosztás kérdése. Nem végzettség vagy hangnem teszi azzá, aki....
Amikor még nem volt szék, de már volt vízió – így értettem meg igazán, mi is az a fit-out
Van az az állapot, amikor már majdnem kész egy épület, de még nem lehet benne dolgozni. Mert nincs konnektor ott, ahol kellene, nincs konyha, nincs recepció és hiába gyönyörű a padló, az asztalok még nincsenek sehol. Ekkor kezdődik az, amit az ingatlanpiacon csak így hívunk: fit-out. Egy szó, ami sokáig nekem is puszta belsőépítészetet jelentett,...
Észrevétlen átmenetek
Vizsga az életre – észrevétlenül, újra és újra
Home office: szabadság vagy kiváltság?
Jegyzetelni nem ciki – sőt, életmentő lehet
Avagy miért nem a cégméreten múlik, hogy megéri-e jegyzetelni
(avagy a Tall Poppy-szindróma)
Nem minden ügyfél jó ügyfél
Figyelmeztető jelek, amiket nem érdemes figyelmen kívül hagyni.
A mai munkaerőpiac útvesztőjében sokan küzdenek olyan kihívásokkal, amelyek látszólag szakmai természetűek. Nehéz főnökök, akikkel a konfliktusok néha nyíltan kimondottak és érzékelhetőek, máskor viszont csupán belső ellenérzésként, feszültségként jelennek meg. Megakadt előmenetel, a motivációvesztés vagy teljes kiégés, mind-mind olyan fogalmak,...