Egy kis nosztalgia...
			            Kb. tíz éve, amikor a weboldalt – amit most is olvastok – létrehoztam, nem akartam sem jogi, sem gazdasági, sem HR-oldalt.
Egyszerűen egy olyan felületet képzeltem el, ahol üzleti témákról lehet normálisan beszélni. 
Nem szenzációhajhász módon, de nem is tankönyvszagúan, valahol a kettő között.
Akkoriban találtam rá egy Feedspot nevű oldalra – egy nemzetközi tartalomgyűjtő platformra, ahol különböző blogokat és magazinokat lehetett egy helyen követni.
 Volt "próbaidő" és gondoltam, kipróbálom, aztán majd egy hónap múlva döntök.
Nos, ez utóbbira végül nem volt szükség, dönteni nem kellett: a cég rögtön levonta az egész éves díjat.
Írtam nekik, kértem visszautalást, este pedig nagyon csalódottan feküdtem le.
Másnap reggelre jött egy e-mail, azt hiszem talán közvetlenül az (indiai) ügyvezetőtőtől, bár tíz év távlatából már nem emlékszem pontosan. Bocsánatot kért, visszautalta a pénzt és ajándékba kaptam egy örökös Gold tagságot.
Ami, ha nem is örökkön-örökké tart, de azóta biztosan. Nem fizettem érte azóta sem és ingyen férek hozzá a tartalmakhoz.
Korrekt volt, nem kicsit.
És akkor jöjjön a tegnapi hír: október 16-án megrendeltem az új névjegykártyámat ( a miértről majd legközelebb), 18-án már a német postán volt, 21-én Kaposváron – azóta is ott van.
A legjobb barátom már előre mondta: "a szűk keresztmetszet a magyar posta lesz." Igaza lett.
A csomag 250 méterre parkol tőlem, a posta nem reagál, a cég viszont igen.
Nem hárítottak, nem magyarázkodtak – pedig nem is ők rontották el. Egyszerűen megkérdezték, tényleg jó-e a címem, majd közölték: újranyomtatják az egészet, sürgősséggel, futárral, saját költségükön küldik is.
Ma reggel jött az értesítés, hogy már úton van. Nem postai úton, futárszolgálattal.
Mindkét cég nemzetközi, online és mégis foglalkoztak velem. Nem sablonlevéllel, nem hárítással, hanem tényleges figyelemmel.
Magyarországon nem emlékszem, hogy bármikor ilyet tapasztaltam volna.
(Pár napja, a 300 méterre lévő pékségben még ők sértődtek meg, amikor jeleztem, hogy a kalács, amit frissként árultak, kőkemény és talán cseréljék ki villámgyorsan.)
És valahol itt kezdődik az ügyfélkapcsolat.
A reakciónál.
Mert abból derül ki, ki mit gondol az ügyfeleiről.
A névjegykártyás ügyfélszolgálat levele így zárult: Azt szeretnénk, hogy ha nálunk vásárol, az jó élmény legyen.
És azt hiszem, ez most sikerült nekik.